Vad kostar en jurist?

Att ta hjälp av en jurist behöver inte kosta så mycket. Antagligen har du ett inbyggt rättsskydd i dina försäkringar, som du kan ta hjälp av. Den egna försäkringen är bästa stället att titta om du behöver ekonomisk hjälp i en rättslig tvist. Vi hjälper dig med kontakterna med ditt försäkringsbolag.

Rättsskyddet är en del av ditt försäkringsskydd som normalt ingår i bland annat villa/hemförsäkring samt i din båtförsäkring. Rättsskydd finns även i en företagsförsäkring eller båtklubbsförsäkring. Kontrollera närmare i ditt försäkringsbrev eller fråga oss om råd. Vi hjälper dig gärna med ansökan och med råd.

Det kan också finnas möjlighet att söka allmän rättshjälp. Detta är den ekonomiska hjälp staten i vissa fall kan ge vid rättsliga angelägenheter eller tvister. Vi hjälper dig med ansökan.

kappsegling båtar nära varann

Vi hjälper dig!

Vi hjälper Dig bland annat med utformningen av ansökan om rättsskydd/allmän rättshjälp. Vi hjälper Dig även med råd och anvisningar samt biträder i frågor som gäller Dina försäkringar och den ersättning Du kan ha rätt till. Om Du vill sköter vi alla kontakter med ditt försäkringsbolag.

Skulle Du inte ha någon försäkring eller annat skydd som täcker Dina kostnader kommer vi överens om villkoren och vilken betalning som skall utgå. Detta ger dig full trygghet!

Båtjuristen

Båtjuristen är en juridisk byrå som erbjuder kvalificerad juridisk rådgivning om båtar och båtliv. Vi har sakkunskapen om båtar, motorer, tillbehör och sånt som hör båtlivet till. Vi hjälper både privatpersoner och företag i båtärenden.

Lars Häller är både jurist och båtmänniska. Han driver byrån sedan 2002 och har även givit ut boken Juridik ombord. Lars Häller har medverkat och biträtt vid upprättande av avtal, förhandlingar, import och export och processer m.m. inom båtbranschen.

Mer om företaget

Nyaste artiklarna